Biorytmy

Jednou ze základních příčin nemocí, spolu s nevyrovnanou stravou, která nás přirozeně energeticky nevylaďuje, je nesoulad jedince s přirozenými rytmy, které jsou veliteli funkce organismu.

Základním rytmem je střídání dne a noci.
Den by měl být přirozeně prostoupen naší aktivitou. Ráno se probouzíme a postupně nám přibývá sil. K večeru se naopak uklidňujeme a přecházíme plynule do spánku. Noc se nese v módu odpočinku, čerpání energie na denní aktivitu.
Z toho přirozeně vyplývá, že část spánku, tedy několik hodin, by mělo proběhnout před půlnocí a druhá část po půlnoci neboť energeticky nejhodnotnější spánek je mezi 22.hod a 2.hod ranní. V dnešní době pochopitelně nic jednoduchého, ale jistě pro vás není nic nového, když si řekneme, že díky tomuto režimu naši předci mohli vstávat při východu slunce, kdy přijímáme nejvíce vitální energie z prostředí a celý den se cítili plni vitality, tak nezbytné pro náročnou práci.
A pro nás je velká škoda přicházet o tolik energie jen pro špatnou organizaci dne.

Také pozor, abyste spali opravdu ve tmě. Pokud to tak není, ať už malou lampičkou v pokoji, nebo nezatemněnými okny a světlem z ulice, játra nevylučují melatonin, bez kterého hormonální a imunitní soustava nemůžu optimálně pracovat. Hlavně děti mývají strach ze tmy. Ale ten harmonizací ledvin zmizí.

A tím se dostáváme k biorytmu STRAVOVACÍMU, který pochopitelně s naším zdravým, energii nám přinášejícím spánkem, úzce souvisí.
Určitě je dobré dodržovat přirozenou časovost naší snídaně, oběda, případných svačin, večeře i příjmu tekutin během dne.

Hodiny, kdy je nejlepší přijímat potravu, úzce souvisí s biorytmem našich vnitřních orgánů. Ty jsou ovlivněny Měsícem, který je tak správcem dvouhodinových rytmů aktivity a naproti tomu i neaktivity 12 orgánů člověka.

TLUSTÉ STŘEVO vylučuje potravinový odpad organismu. Jeho biologický čas je od 5 do 7 hodin ráno.

ŽALUDEK plní funkci hromadění a prvotního zpracování potravy. Jeho čas je od 7 do 9 hodin ráno.

Návazně se na trávení zapojí SLINIVKA a SLEZINA, kterých čas přichází mezi 9-11hodinou.

TENKÉ STŘEVO plní funkci dalšího štěpení potravy, které dává vzniknout krvi. Jeho čas je 13-15h.

MOČOVÝ MĚCHÝŘ vylučuje produkty bílkovinné a solné výměny organismu. Biologický čas je od 15 do 17h odpolední a navazuje na něj plynule čas LEDVIN od 17 do 19h. Tomu je třeba přizpůsobit právě pitný režim.

Od 19-21h je biologický čas tzv. PERIKARDU, což není orgán, ale zvláštní funkce organismu k udržení stálé chemické skladby krve. Pokud do tohoto procesu vstupuje trávení jídla z pozdní večeře, tělo a tím prakticky všechny orgány nemohou pro vaši noční regeneraci udělat, co je třeba, protože místo důležitých chemických tvůrčích procesů pracují s večerním jídlem a nemají prostor pro práci svoji.

Také JÁTRA, která mají svůj čas mezi 1 až 3 hodinou ranní, nemůžou plnit svou funkci – všechny druhy výměny, rozdělení krve a životní energie, pokud pozdě večeříme. Játra jednoduše řečeno filtrují a čistí krev a tvoří žluč. A na to potřebují právě noční klid bez trávení jídla.

Noc je také časem PLIC. Ty udržují vzájemný poměr kyslíku a kysličníku uhličitého ve vnitřním prostředí těla. Plíce také kumulují energii, kterou rozdělují do celého organismu. Tuto energii, získávanou během celého dne ze slunce, mají vzdušné ionty, které právě v noci plíce zpracovávají.

Kdy přijímat během dne potravu a jaký mít skutečně zdravý pitný režim, vám osvětlím při KONZULTACI.

Nyní vám je blíže přiblížím procesy v organismu, pokud přijímáte jídlo, klidně i zdravé, ve večerních hodinách:
obecně platí, že při pozdním jídle dochází k narušení ozdravných, regeneračních procesů v těle, dochází k zahnívání jídla a tím tvorbě jedovatých látek, toxinů, které zatěžují především střeva a ledviny, je zpomalený nebo dokonce zastavený pohyb potravy a živin ve střevech a často i v celém organismu a je tím přetížena slinivka a blokují se tak nezbytné biochemické procesy v těle.
Podrobněji procesy probíhají tak, že večerní trávení potřebuje energii a krev, kterou by měly tou dobou ke své činnosti využívat ledviny, které ve svém biologickém čase plní svou základní funkci – regulaci bílkovinnou, vodní a solní výměnu. Právě bílkoviny, které ledviny zpracovávají, ale i jiná potrava přijatá pozdě večer, se plně neštěpí, nevstřebává se a vzniká nezdravý polotovar – hlen, který postupně, den za dnem, plní organismus a usazuje se v podobě krystalů kyseliny močové, které zase zanesené tělo odsouvá na periférie, kde mu může nejméně škodit. A tyto krystaly se nejvíce usazují v kloubech. Dále jsou hleny zanášeny cévy, které jinak během dne odkašláváme. Neuškodí zopakovat: nabourává se fáze klidu a oddechu. Organismus nemůže v klidu pracovat na hromadění energie, protože ji pohlcuje trávící proces. V důsledku toho organismus v noci neodpočívá, ale pracuje, srdce buší přetížením, nepřirozeně dýcháme, i když spíme. Všechno přispívá k hromadění únavy, s přechodem do únavy chronické. Ráno člověk vstane skleslý, rozbitý, s kruhy či pytli pod očima, a aby se vzpamatoval, pije silnou kávu nebo čaj, kouří, což ho přibližuje stále více k nemoci.

Tím vás nechci nadměrně strašit, ale taková je realita a tak probíhají procesy v těle, pokud nedodržujeme určitá, možná pro náš běžný, praktický život, nelehká pravidla.