Vláknina

Tato složka rostlinných produktů není štěpitelná enzymy, je nestravitelná a tak není použitelná jako zdroj energie. Přesto je nezbytná pro naše zdraví.

Nerozpustná vláknina je důležitá především v peristaltice střeva a tím proti vzniku zácpy, což je velmi podceňovaná tělesná disharmonie, která má však velký vliv na případný zdravotní stav celého našeho organismu, neboť vede k vnitřní chronické otravě a tím vývoji řady degenerativních nemocí.

Rozpustná vláknina dokáže absorbovat vodu a tím dokáže vázat toxické látky a odvádět je tak z těla a hlavně zpomaluje v trávicím ústrojí vstřebávání a trávení a to hlavně polysacharidů a tím udržuje přirozenou hladinu krevního cukru v krvi.

Vláknina také snižuje hladinu tuků v krvi, zpomaluje vyprazdňování žaludku a tím zvyšuje pocit sytosti, snižuje tedy energetický příjem a je tak velmi důležitá při prevenci obezity.

Nejvíce vlákniny je v celých zrnech obilovin, pak je obsažena samozřejmě i v zelenině pěstované, divoké i mořské, tedy v řasách a také houbách.
Právě v řasách i houbách je vláknina velmi jemná a dokáže tak svůj čistící efekt v organismu přivést nejen na trávicí, ale až na buněčnou úroveň.

Člověk by měl přijímat 40-50g vlákniny denně. 30g a méně je již zdravotně rizikové. Statistiky ovšem ukazují, že běžně se stravující jedinec přijímá 20gramů a méně. Proč? Protože cukro-masová strava vlákninu neobsahuje vůbec a bílá mouka je jí z 90% zbavená.

Co je ale důležité, vláknina je těmito svými vlastnostmi prospěšná jen jakou přirozená součást toho kterého výše zmiňovaného přírodního produktu. Nikdy nepřijímejte vlákninu jako SAMOSTATNÝ výrobek. Má pak v zažívání velmi nezdravý vliv. Prodávaná vláknina má jehličkovou strukturu (z mlýna), kdy se tyto jehličky zabodávají do střevní sliznice a způsobuje tam chronické zánětlivé reakce. Také jakákoliv, i zdrojem jiná, izolovaná vláknina působí ve střevě jako železný kartáč, se všemi představitelnými dopady na stěnu zažívacích orgánů, namísto jemného čistícího kartáčku nebo hubky vlákniny přirozeně přijímané.